Avtalen med SmartDok betyr at alle MEF-medlemsbedriftene vil kunne benytte seg av en egen HMS/KS-modul i SmartDok. Dette for å gi medlemmene et bedre hjelpemiddel med god brukerstøtte.
For mange MEF-medlemmer som i dag bruker både KSMEF og SmartDok vil det bety at man får alt i ett system, og man vil spare inn en god del kostnader.
1. Når kommer SmartMEF?
Som tidligere kommunisert ut så er SmartMEF ferdig i høsten 2022.
Allerede Q1 2022 vil deler av løsningen kunne tas i bruk
Dokumentsenter/håndbøker vil være klare til bruk i løpet av Q1 2022. MEF starter med å etablere dokumentmaler i SmartMEF høsten 2021. Flytting av dokumenter for sertifiserte bedrifter blir også ivaretatt.
2. Hva skjer med de skjema og sjekklistene som i dag er i KSMEF?
Alle skjema/sjekklister som i dag finnes i KSMEF lages på nytt i SmartDok. MEF starter arbeidet med å produsere disse malene i høsten 2021, og vil være klare til bruk for medlemsbedrifter i Q1 2022.
3. Flytting av dokumenter
Flytting av dokumenter på avsluttede prosjekter vil starte umiddelbart etter at SmartMEF er ferdig høsten 2022.
4. Hva skjer med KSMEF etter at SmartMEF tar over?
Det vil ikke være mulig å bruke KSMEF på nye prosjekter etter 2022. Gammel informasjon i systemet vil være tilgjengelig ut 2023 i løsningen.
5. Hva med opplæring i SmartMEF?
Opplæring av MEF personell starter høsten 2021. Dette skal sikre at medlemmene får en best mulig opplevelse ved overgangen til SmartMEF og videre oppfølging.
6. Kan jeg ta i bruk SmartDok allerede i dag?
Ja, Alle MEF-medlemmer kan ta i bruk SmartDok i dag med en sterkt rabattert medlemspris.
Der kan du allerede registrere timer, avvik, vare og massetransport, maskin og service, mannskapslister, og mye mer. Kontakt SmartDok her for å komme i gang allerede i dag med SmartDok.
Vi gjør oppmerksom på at det kan komme endringer i planen om prosjektet bestemmer seg for å gjøre omprioriteringer på valgt rekkefølge.
Kontaktperson MEF
Egil Kvingedal
Fagsjef klima og miljø
E-post: Egil.kvingedal@mef.no